Friday 1 February 2013

weird


Idea aku biasanya datang bila aku tengah mencangkung dalam jamban. Tak tau la idea tu bernas ke tak. Tapi biasa nya macam tu.

Aku terpikir gak kadang kadang apa yang pompuan yang IC dia agama islam tapi tak pakai tudung rasa bila tengok orang lain pakai tudung. Diorang tak pakai tudung, tak tutup aurat betul betul, tapi semayang, puasa. Orang gi masjid, dia pun gi masjid. Pas balik masjid, elok je gi makan steamboat, tayang rambut kaler merah.

Mak pakai tudung, tapi dia tak pakai. Mak bapak dia tak cakap pe ke eh? Lagi aku rasa nak terangkat kaki, nengok anak pakai tudung, tapi mak tak pakai. Pelik.

Aku bukan nak judge, kondem, atau bersangka buruk, tapi aku just rasa weird. 


" Tak bertudung tak semestinya jahat tapi Nabi dah pesan tak bertudung akan dibakar di api neraka." - Ustaz Azhar Idrus








No comments: